Tänään oli ensimmäinen koulupäivä joululoman jälkeen. Olin viikon ennen loman alkua kipeä ja pelkäsin sitä, kuinka paljon olisin jäänyt muista jälkeen. Selvisi, etten ollut paljoakaan jäljessä juuri missään aineessa, mitä minulla oli tänään.

Olin engannin tunnilla kahden pjan pari, kun pelasimme 'passiivi-ristinollaa' ja tulin huomanneeksi, että toinen pojista (ei se, joka istuu vieressäni) näyttää paljoltikin Matty Mckibbeniltä Awkwardista. Vaaleanpana versiona vain. Se ei ole yhtään paha juttu.

Mutta se, mikä teki päivästäni inhottavan tapahtui vasta illemmalla. Olin aamulla laittanut uudet talvikengät ja olin päättänyt, että aloittaisin tämän vuoden eri tavalla, kuin edelliset. Uusi vuosi, uusi koulu, suhteellisen uudet ystävät, uudet kengät, uudet hiukset. (Olin käynyt ennen joulua kampaajalla.) Päätin, että tänä vuonna olisin paljon kiltimpi ihmisille, joista välitän. Ja kuinka tämä ajatus päivääni vaikutti? Olen isoskoulutuksessa Enemulin ja Sinin kanssa ja olin kysynyt, että aikooko Enemul mennä messuun tänään ja hän sanoi, että aikoi. En halunnut jättää häntä sinne yksin joten lupauduin hänelle seuraksi.

Kun kouluni loppui yritin soittaa Enemulille, mutta tämä ei vastanut. Sen sijaan eräs toinen ystäväni tuli pikalle ja kysyi voisinko tulla hänen kanssaan kauppaan ja ostamaan puhelimeen saldoa ja suostuin. Lähetin Enemulille viestin, jossa pyysin häntä soittamaan heti kun vain voi. Kaupassa tajusin, että olin unohtanut koulun avaimen kotiin, eli en pääsisi takaisin sisälle. Yritin soittaa Enemulille uudelleen ja uudelleen, mutta hän ei vastannut. Satoi kaatamalla. Päätin, että jos hän ei vastaa ennen kuin seuraava bussini tulisi, menisin kotiin. Lähdin kävelemään rautatieasemalle, jonne bussit tulivat ja siinä kävellessäni toisen jalkani kenkä hankasi ison ja kipeän rakkulan kantapäähäni. Nyt siitä lähtee ihoa oikein urakalla.

Kun ääsin jalkaa särkien ja litimärkänä asemalle, Enemul vastasi. Hän ilmoitti, että ei viitsikään tulla messuun ja jäisi kotiin. Ja siinä minä olin. Läpimärkänä ja rakkuloilla, erittäin tietoisena siitä, että seuraava bussi kotiin lähtisi vasta tunnin kuluttua.

Jippii.